maandag 31 december 2012

M: cadeautje, pot vol koekjes

Tijdens afgelopen kerstdagen kreeg ik van mijn nichtje dit cadeautje: een pot vol koekjes.

met recept op het etiket


Ik was het al wel eens tegengekomen tijdens het surfen op internet, maar nu ik er een daadwerkelijk in mijn handen had, was het nog leuker dan gedacht!




Het ziet er zo leuk uit, al die laagjes. En wat zou het zijn, want je hebt natuurlijk koekjes en koekjes...
Iets met havermout, dat kwam goed uit, want dat kennen we van vroeger en heb ik hier in huis zo'n maand of twee geleden eens geintroduceerd, met groot succes. Maar in dit potje zaten ook m en m's en pinda's. Alletwee goed, maar hoe zou het smaken?
Ik had ter plekke zin om het te proberen maar moest wachten tot een rustig moment thuis. Vandaag dus!! 31 december 2012, een dag waar je naar hartlust kunt rommelen.

 
Volgens het recept moest ik 40 gram boter toevoegen en 1/3 deel van een ei . Alles in een kom en mengen maar. Bij het openmaken van het potje: een verrassing! extra chocoladevlokken!!



Dan nu maar alles mengen:
 
 
Balletjes van maken en die een beetje platduwen
en dan 10 minuten in een oven van 180 graden.
 
Het moeilijkste was het wachten totdat de koekjes iets afgekoeld zouden zijn.
en dan de test: waren ze lekker??? Nou en of, binnen 10 minuten was alles weer op.
 

Naast dat het cadeautje heel erg leuk en lief was en de koekjes lekker, vind ik vooral het idee van zo'n cadeautje erg leuk. Je eigen favoriete koekjes, in een mooie pot (wel even schatten hoeveel er in gaat), je uitleven op een mooi etiket en dekselversiering en je hebt een mooi/leuk/lekker cadeautje!

 
 

2 opmerkingen:

cr-mics zei

Ziet er lekker uit! Had ze het ook zelf gemaakt? Misschien kun je haar vragen wat de verhoudingen waren en op de blog zetten? (Al past het niet heel erg bij m'n nieuwjaarsvoornemens, haha.)

cr-mics zei

Ha Mir,
Via de onderstaande link kom je allerlei recepten tegen over koekjes-in-pot.
Liefs Ch.

http://allrecipes.com/recipes/desserts/cookies/cookie-mix-in-a-jar/top.aspx